Keskustelua Sorcolorista Suomi 24 ja Vauva.fi -palveluissa

Yrityksemme on ollut esillä monessa paikassa. Voitimme Rauman nuori yrittäjä -palkinnon, maalarimme esiintyvät Huvila&Huussi -ohjelmassa sekä olemme mainostaneet yritystä internetissä, printtimediassa sekä lähestymällä asiakkaita sähköisesti ja perinteisillä kirjeillä.

Sorcolor on ollut myös esillä negatiivisessa valossa (toki muutama positiivinenkin kommentti joukkoon mahtuu) keskustelupalstoilla Suomi24- ja Vauva.fi- sivustoilla. Yleissääntönä markkinoinnissa on että negatiivisia uutisia ei saa korostaa, eli tätäkään blogia ei siinä mielessä pitäisi kirjoittaa. Haluan kuitenkin vastata sekä keskustelupalstojen kirjoittajille, lukijoille sekä vanhoille että myös tuleville asiakkaillemme.

Keskustelupalstoilla on nostettu esille meidän virheitä, kouluttamattomia työntekijöitä, hinnoittelua, epäsiistiä työnjälkeä sekä puutteellista työnjohtoa. Kaikkia edellä mainittuja virheitä olemme varmasti tehneet ja otamme palautteen nöyrinä vastaan. Yrityksemme arvot sisältyvät hyvin kahteen lentävään lauseeseen: “Löydämme aina ratkaisun” ja “Ole osa tarinaa”.

Vaikeina hetkinä olen muistuttanut itseäni sekä työntekijöitä, että kaikilla yrityksillä on hankalia tilanteita ja vaikeita asioita. Hyvän ja huonon yrityksen erottaa se, miten vaikeat asiakastilanteet ja työmaat hoidetaan loppuun. Huonokin yritys saa hoidettu “hyvän” työmaan loppuun. Hyvän yrityksen pitää saada myös “hankala” työmaa hoidettua kunnialla loppuun. Epäselvissä tilanteissa on hyvä tukeutua yleisesti hyväksyttyyn puolueettomaan arviointiin, esimerkiksi MaalausRyl 2012. Näin voidaan varmistua oikeudenmukaisesta ja tasapuolisesta kohtelusta molemmin puolin.

On toki hyvä muistaa, että epäonnistumiset ovat vain murto-osa kaikista suorittamistamme maalauksista. Sorcolor on historian aikana maalannut yli 2000 kohdetta asiakkaiden antamalla keskiarvosanalla 4,6 (asteikko 1-5). Virheitä sattuu ja pitääkin sattua, jotta voidaan oppia uutta. Ne ovat avain toimintamme kehittämiseksi edelleen.

Yrityksen tahtotila on se, että jokainen asiakkaamme, yhteistyökumppanimme ja työntekijämme voisi hyvällä mielellä, jopa nöyrästi ylpeänä kertoa olevansa osa Sorcolorin tarinaa. Jos tämä toteutuu, myös minä saan olla ylpeä Sorcolorin tarinasta.

Niille, joille lupauksemme ei ole täyttynyt, lupaamme korvata sen, mikä puuttumaan on jäänyt. Ole rohkeasti yhteydessä!

Tuleva kevät ja kesä näyttävät mahtavalta! Saamme taas tänä kesänä tarjota vakituisten ammattilaistemme lisäksi työtä yli sadalle nuorelle ihmiselle. Työ onnellisemman asiakkaan ja osaavamman Sorcolorin puolesta jatkuu ja pyydämme sinut lukijana osaksi Sorcolorin tarinaa!

Mukavaa kevättä!

Samuel Soronen
Maalarimestari
Yrittäjä